dimecres, 23 d’abril del 2014

En el procés d’E/A, quin és el paper del docent i quin el de l’alumnat?

Benvingudes famílies una altra vegada. Avui parlarem com bé diu el títol  quin és paper que tenim els docents dintre de l’aula i quin els vostres fills.

  • Què és l’acte d’ensenyar?
Potser és una de les preguntes més qüestionades per tots els docents el què ensenyar als alumnes.  Ja sabeu que en la nostra escola tenim molt en compte les opinions tan vostres com les dels vostres fills per tal de promoure un aprenentatge eficaç. Tanmateix, quan realitzem una activitat després l’apliquem al món social que és el que els envolta.  Per tant, les aules són llocs on els nostres alumnes organitzen, analitzen i discuteixen les experiències que han viscut tant dins com a fora d’elles. La qual cosa fa que entrin en context i participin dins del seu context físic, humà, històric i cultural.
Nosaltres ens basem amb currículum per poder dur planificar les activitats, ja que com bé us vaig enllaçar al 1er article us vaig adjuntar el currículum de 2n cicle d’educació infantil on es treballen les tres àrees de desenvolupament infantil.
Per dur a termes aquestes activitats ens plantegem un seguit de punts i preguntes:

·         Objectius: Què ensenyar i aprendre?
·         Continguts:  Què ensenyar i aprendre?
·         Mètodes i principis metodològics: Com ensenyar i aprendre?
·         Els mitjans: Amb què ensenyar i aprendre?
·         Formes d’organització: Com organitzar l’ensenyament i aprendre?
·         Avaluació: En quina mesura es compleixes els objectius?


  • Quina és la funció del docent?
Nosaltres, els docents, tenim un paper fonamental en les aules per tal de realitzar correctament el currículum.  Per tant la nostra funció és complir tots els punts que us he explicat prèviament a part de vetllar pel benestar dels vostres petits. Tot i complir les normes prèvies, també hem de tenir en compte les següents:
·         Treballar tots els docents conjuntament amb equip.
·         Formar una pedagogia activa
·         Avaluació continua i formativa, per tal d’ajudar a millorar el procés d’aprenentatge dels alumnes.
·         Tenir una postura motivadora i facilitadora per a l’aprenentatge dels vostres fills i filles.
Per tant, d’aquesta forma els mestres participem en la concreció del projecte curricular per tenir en compte les actuacions específiques dintre de les aules.

  • Quin paper tenen els vostres infants?

 Els alumnes tenen un paper importantíssim a l’escola, ja que sense ells no hi hauria educació ni aprenentatge. Per tant l’infant té:
·         Participació activa en la construcció i reconstrucció dels seus propis coneixements.
·         Manipulació del propi objecte d’estudi.
·         Relacionar-se amb els companys/es de l’aula, els docents i amb ell mateix.
·         Generar una implicació tant afectiva com cognitiva d’ell mateix en el procés d’adquisició de coneixements, habilitats i competències.

Per tant, els mestres tenim la funció d’ensenyar cada tema, però garantint l’aprenentatge de per vida.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada